Seirearuanded
- 2014. aasta seirearuanne (lisatud 30. septembril 2015) (2.17 MB, PDF)
- 2013. a seirearuanne (lisatud 7. novembril 2014) (1.56 MB, PDF)
- 2012. a seirearuanne (591.11 KB, PDF)
- 2011. a seirearuanne (633.89 KB, PDF)
- 2010. a seirearuanne (610.94 KB, PDF)
- 2009. a seirearuanne (311.36 KB, PDF)
- 2008. a seirearuanne (112.5 KB, PDF)
- 2007. a seirearuanne (63.99 KB, PDF)
Keskkonnamõju strateegiline hindamine
Keskkonnamõju strateegiline hindamine (KSH) on strateegilise planeerimisdokumendi elluviimisega kaasneva tegevuse keskkonnamõju selgitamine, hindamine ja kirjeldamine. KSH oluline osa on üldsuse kaasamine ja teavitamine hindamise eri etappides.
KSH käigus tehakse kindlaks, kas uue arengukava või strateegia elluviimine võib kaasa tuua olulist ja/või tõenäolist keskkonnamõju võrreldes hindamise hetkel kehtivate planeeringute ja arengukavade elluviimisega.
Hinnang antakse ennekõike lähtuvalt strateegilise valiku tegemise otstarbekuse või ebaotstarbekuse vaatenurgast ja selle eesmärk on planeeringu või arengukava kehtestaja tähelepanu juhtimine strateegilise otsuse langetamisest tulenevatele võimalikele tagajärgedele.
Keskkonnamõju strateegilise hindamise aluseks on keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadus.
Euroopa Kalandusfondi 2007-2013 keskkonnamõjude strateegiline hindamine
Euroopa Kalandusfondi (EKF) 2007-2013 Eesti rakenduskava hindamise ülesanne oli kaasa aidata tasakaalustatud, Euroopa Liidu ja Eesti keskkonnapoliitikaga kooskõlas oleva arengukava koostamisele.
EKF 2007-2013 Eesti rakenduskava keskkonnamõjude strateegilise hindamise viis läbi ettevõte InterAct Projektid & Koolitus OÜ.
Lõplik aruanne esitati ministeeriumile 2. märtsil 2007.
- EKF 2007-2013 rakenduskava KSH aruanne »
aruande täistekst
KSH eesmärgid olid:
- keskkonnaküsimuste integreerimine rakenduskavasse;
- rakenduskava kooskõlla viimine Euroopa Liidu keskkonnapoliitikaga;
- rakenduskava keskkonnamõjude kaardistamine ja vastavalt sellele hinnangu andmine;
- rakenduskava strateegilisele osale ja soovituste esitamine keskkonnamõjude vähendamiseks;
- rakenduskava prioriteetsete suundade hindamine keskkonna seisukohast.
Dokumendid
Aeg | Pealkiri/Kirjeldus |
---|---|
2007-03-02 | Euroopa Kalandusfondi 2007-2013 Eesti rakenduskava keskkonnamõju strateegilise hindamise aruanne (568.31 KB, PDF) InterAct Projektid & Koolitus OÜ |
2007-05-08 | Aruannet tutvustav ettekanne (94.5 KB, PPT) InterAct Projektid & Koolitus OÜ |
2006-11-21 | Põllumajandusministri käskkiri nr 206 "Eesti kalanduse rakenduskava 2007-2013 keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" (53.76 KB, PDF) Põllumajandusministeerium |
2006-12-14 | Eesti kalanduse rakenduskava 2007-2013 keskkonnamõju strateegilise hindamise programm (79.5 KB, PPT) InterAct Projektid & Koolitus OÜ |
2007-01-18 | Eesti kalanduse rakenduskava 2007-2013 keskkonnamõju strateegilise hindamise programmi heakskiitmine (414.88 KB, PDF) Keskkonnaministeerium |
2007-05-08 | KSH ettepanekute arvestamine (121 KB, DOC) Põllumajandusministeerium |
2007-06-22 |
Euroopa Kalandusfondi 2007-2013 Eesti rakenduskava keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande heakskiitmine (363.61 KB, PDF) |
Seirekomisjon
Euroopa Kalandusfondi (EKF) 2007–2013 rakenduskava elluviimise seireks moodustab iga riik seirekomisjoni. Seirekomisjoni moodustamisel tuleb lähtuda partnerluse printsiibist ning tagada koordinatsioon ametkondade ja fondide vahel.
Seirekomisjon täidab hulka eri ülesandeid.
- Vaatab läbi rakenduskavastrahastatavate tegevuste valiku kriteeriumid ja kiidab need heaks. Samuti kiidab heaks vajadusel kriteeriumites tehtavad muudatused.
- Vaatab korrapäraselt läbi rakenduskava konkreetsete eesmärkide saavutamiseks tehtud tegevused.
- Vaatab läbi rakendamistulemused, eelkõige iga prioriteetse suuna jaoks kavandatud eesmärkide saavutamise ning kõik vastavad vahehindamised.
- Vaatab läbi ja kiidab heaks rakenduskava iga-aastase seirearuande ja lõpparuande enne nende Euroopa Komisjonile esitamist – nii tagab seirekomisjon indikaatorite süsteemi haldamise.
- Teeb ettepanekuid rakenduskava läbivaatamiseks või kontrollimiseks, kui see võimaldab täita EKF eesmärke või parandada rakenduskava juhtimist.
- Vaatab läbi ja kiidab heaks Euroopa Kalandusfondi rakenduskava rahastamist ja rakendamist käsitlevad komisjoni otsuste sisu muutmise ettepanekud.
Seirekomisjoni liikmed esindavad erinevaid asutusi – rakenduskavaga tegelevate ministeeriumid ja teised avalikud asutused, valitsusvälised organisatsioonid, teadlased ja teised. Teiste Euroopa Liidu fondidega koostoime tagamiseks kaasatakse komisjoni töösse ka teisi Euroopa Liidu rahaliste vahendite rakendamisega seotud institutsioone.
Seirekomisjoni tööd vaatlevad Euroopa Komisjoni esindajad.
EKF 2007–2013 seirekomisjoni koosolekud toimuvad tavaliselt kaks korda aastas, kuid kindlasti vähemalt üks kord aastas. Seirekomisjoni eesistuja on Põllumajandusministeerium.
Seirekomisjon võib oma töö tõhustamiseks moodustada täiendavalt valdkondlikke või ajutisi töögruppe, mis raporteerivad seirekomisjonile.
Komisjoniga seotud käskkirjad
Komisjoni moodustamine
- käskkiri nr 69, 12.04.2011 (244.41 KB, PDF)
Koosseisu muutmine
- käskkiri nr 177, 18.05.2013
- käskkiri nr 119, 29.05.2013 (77.38 KB, PDF)
- käskkiri nr 197, 08.11.2012 (49.1 KB, PDF)
- käskkiri nr 184, 01.11.2012 (49.1 KB, PDF)
- käskkiri nr 104, 02.07.2012 (47.08 KB, PDF)
- käskkiri nr 110, 18.08.2011 (106.31 KB, PDF)
Istungite ja kirjalike protseduuride materjalid